Hae tästä blogista

sunnuntai 23. lokakuuta 2022

Ikää karttuu,

vaan elääkseni kauan on minunkin elettävä vanhaksi. Ja sitähän tässä nyt olenkin yrittänyt. Vaikka ei minua kyllä voi syyttää, jos ei kehuakaan, oman toimintani ansioista ikääntymisen suhteen. Niin valitettavan huonosti itseäni olen hoivannut ja hoitanut, että lienee jonkun tuntemattoman tekijän ansiota, että vielä täällä syöpineni hengailen muiden joukossa.

Joten kiitos vielä kerran muistamisista 💖


Syksy on jatkunut melkoisen kauniina, ainakin täällä meillä etelässä. Ja ilmeisesti melkoisen kuivanakin, koska sieniä ei tuolla metsissä näytä olevan juuri ollenkaan. Tai me emme ainakaan niitä ole löytäneet. Kuitenkin näihin aikoihin aiempina vuosina olen julkaissut kuvia hyvistäkin sienisaaliista. Toisaalta marjoja on mettissä varmaankin ollut ihan runsaasti, vaikka minä en niitä ennättänytkään poimimaan. Siis marjat niistä paikoista, joissa kävin, oli poimittu ennen minua.

Meille Lappohjaan tuli syksyllä pari vuotta sitten isohko laiva, troolari Lenax. Vuosi sitten se olikin yhtäkkiä uponnut tuohon laiturin viereen ja hylky aiheutti sekä vaaraa että pahennusta kuntalaisissa. No nyt kuluneella viikolla se hylky on saatu haalattua jo osittain maalle, jossa se ilmeisesti puretaan, onneksi. Saattaapi käydä niin, että aluksen=hylyn omistajalta ei saada perittyä aiheutuvia kustannuksia takaisin, joten sitten viimekädessä me veronmaksajat olemme operaation maksajia.

Alla muutamia kuvia Lenax-troolarista:




 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kaikista kommenteista, kiitos!