ihan onnistuneesti ja ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa sekä kertoa vuoden alun kuulumisia näin puolivälissä vuotta.
Eipä oikeastaan juuri mitään erikoista millään rintamalla. Terveyspuoli on minulla edelleen remissioissa, siis kaikki ennallaan syöpien suhteen.
Palelta poistettiin oikeasta poskesta basaliooma tuolla Lohjan sairaalassa, kaksi käyntiä se fotodynaaminen hoito vaati ja nyt on poski taas kunnossa; pitää vaan muistaa suojata ihoa auringolta.
Ystävänpäivän aikoihin juhlittiin hillitysti pienellä ystäväporukalla pyöreitä vuosia ja saatiin sankari yllätettyä melko perusteellisesti.
Helmikuussa kuoli naapurimme ihan yllättäen, eikä mennyt kauaakaan, kun poikani isä oli siirtynyt soittelemaan jonnekin kauempiin orkestereihin. Rauha heidän sielulleen, ehkä joskus tavataan.
Huhtikuun alussa alkoi näkyä kevään merkkejä luonnossa ja vesijumppa loppui liian aikaisin.
Toukokuun alussa kukkivat valkovuokot, naapurin magnoliapuu ja Tammisaaren sairaalan koristekirsikkapuut samoihin aikoihin.
Lappohjassa pidettiin tanssilavalla grillin ja laavun avajaiset sekä tanssit ja Holken-eläkeläiskerho kävi Porvoossa kevätreissulla Runebergin kotimuseossa.
Lappohjapäivää vietettiin perinteiseen tapaan koulun piha-alueella ja illan päätteeksi oli tanssilavalla tanssit.
Olin suunnitellut juhannuksen viettoa Salakalliolla possujuhlissa, vaan vietettiin viikonloppu kummiskin kotosalla: aattona siivottiin ja saunottiin, Juhannuspäivä levättiin ja sunnuntaina ajeltiin pihan heinikko matalaksi, ja taas saunottiin. Juhannussaunassa ei enää ollut vihtaa, kun oltiin vastottu jo kahdesti aiemmin.
Päivät ovat siis kääntyneet jo lyhenemään ja linnut kait lopettelevat pesintäänsä, sillä aamusin en enää kuule lintujen kiihkeää laulantaa ulkoa.
Sen sijaan tuoksut kutittavat nenää edelleenkin: kun syreenin kukat kuolivat, aukesivat pionit kukoistamaan ja pian aukeavat myös naapurin pihajasmikkeen valkeat herkät kukkaset tuoksumaan.
Ja nyt vaan odotellaan sitä varsinaista kesää; siis sellaista, jolloin yölläkin on niin lämmin, että tarkenee istua ulkona terassilla.
Siihen asti toivotan sinulle ja läheisillesi leppoisaa kesää ja kaikkea hyvää elämäänne...
.
























