Hae tästä blogista

perjantai 3. tammikuuta 2014

Uusi vuosi, entä uudet kujeet...

Tämän vuoden ensimmäisenä päivänä, keskiviikkona, nukuimme tosi pitkään; siis lapset nukkuivat harvinaisen kauan, kun pojat olivat valvoneet vuoden vaihteen yli. Lapselliset lähtivät ensin rannalle hiekkalinnaa rakentamaan, ja sitten jatkoimme yhdessä kohti Sohalin linnaa, joka on Fuengirola-joen toisella puolella asuntoomme nähden. Linna oli kyllä lähellä, vaan rantakatua piti kävellä aika pitkälle, että pääsimme kiipeämään kukkulalle. Huipulle pääsy kyllä kannatti, sillä sieltä oli aika mukavat näköalat merelle ja kaupunkiin. Itse linnoitus on remontissa, joten tyydyimme vain kiertämään sen muurin ja palaamaan alas kukkulan toiselta kantilta. Siellä kuvasin ison hämähäkin, jota emme tunnistaneet.

Lapset kävivät hyppimässä kuminauhoilla itsensä hikeen ja isänsä oli kuvannut kortin täydeltä hienoja bäkkäreitä eli takaperin voltteja.

Torstaina, 2.1.14, ajoimme pojat lähellä Marbellaa olevaan seikkailupuistoon.

Kolmetuntisen seikkailupuiston vierailun aikana me tutustuimme Marbellan keskustaan. Olimme siellä jo muutaman kerran ajaneet, vaan nyt löysimme parkkipaikankin ja pääsimme kävellen katsastamaan Appelsiini-aukion ja pari kirkkoa.

Päivä oli pilvinen ja välillä sateli muutaman tipan vettä, vaan ei niin paljoa, että se olisi häirinnyt seikkailijoita sen enempää kuin kävelijöitäkään. Vuoden ensimmäiseen päivään verrattuna ilma oli kuitenkin viileähkö. Yöt ovat täällä etelässä olleet yllättävän kylmiä ja päivisinkin paikalliset ovat pääasiassa pukeutuneet lämpimämmin kuin me turistit…

3.1.14

Tänään lähdimme aamupäivällä liikenteeseen ja aluksi kohti pohjoista. Päästäkseen länteen täällä täytyy ajaa joko pohjoisen tai etelän kautta; siis jos haluaa ajella vauhdilla suuria teitä. Me olimme matkalla Sevillaan, takaisin tulemme ensi viikolla sitten etelän kautta.

Reilussa kolmessa tunnissa saavuimme suurkaupungin keskustaan etsimään katedraalia ja sen luona olevaa infopistettä. Ja sainkin infosta kaupungin kartan sekä hosteliluettelon. Muutaman puhelun jälkeen suunnistimme navigaattorin avustuksella hostal Dalis'iin. Ohjausneiti jakeli ohjeitaan ja huomasimme ajavamme taksikaistaa keskelle puistoaukiota. Kesti hetken löytää hostalin ovi, vaan sain lopulta huoneen kahdeksi yöksi, ihan keskeltä nähtävyyksiä. Parkkipaikka oli aivan majoituksen vieressä ja melkein yhtä hintava kuin huonekin...
Vain pienen lenkin jaksoimme tehdä katedraalille; katsotaan huomenna lisää

Emme tälläkään kertaa yritä Portugalin puolelle, sillä passit ovat tallessa kuten puhelinkin; kaukana täältä...