Hae tästä blogista

sunnuntai 30. huhtikuuta 2017

30.4. HAUSKAA VAPPUA

KLARA VAPPEN. Toivottavasti huomenna, Vapun päivänä, on lämpimämpää ja vähemmän räntäsateista kuin tänään, vappuaattona...

Vapputoivotus 3.5.16 kuvatuin kukin...
Edellisviikolla oli kiirettä ja kirjoittelu jäi väliin viime sunnuntaina. Ajelin keskiviikkona 19.4. Kotkan kautta Haminaan, johon jätin autoni huoltoon.  Kotkassa pysähdyin Karhulassa hetkeksi ja kävin katsomassa yhden Kotkan uusista puistoista. Kymijoen rannalle on rakennettu upea kokonaisuus, Jokipuisto, jota minun on päästävä katsomaan myös kesällä. Silloin se on värikkäämpi kuin nyt.

Haminasta lähdimme Päivin kanssa aamulla Vuorelan bussilla kohti Katajanokan satamaa; matkustimme siis Tallinnaan yhden yön lomalle. Ilma oli hyvin pilvinen menopäivänä torstaina ja perjantaina aamupäivällä kaupungin peitti sankka sumu.

Viru-hotellin 20 kerroksesta oli hyvä katsella, kun äskettäin käyttöön otettu Vikinglinen uusi FSTR-laiva käväisi satamassa.

Kauneushoitola - ja kampaamokäynnin jälkeeen oli onneksi aurinkoista, vaikka silloin täällä kotipuolessa olikin satanut räntää.

Kauneushoitolan ulkokuori ei kerro totuutta hyvästä hoidosta...

Aurinko helli meitä ja maisemaa perjantaina iltapäivällä...
Lauantaina kävin morjestamassa siskontyttöjä Kotkassa ja ajelin sen jälkeen Kouvolaan siskon luokse. Kiva oli taas tavata Sinttu, Xsä ja kaunis orkidea.

Sunnuntaina ajelin Järvenpäähän ja maanantaina pääsin sisterssien kanssa tutustumaan Pauligin Vuosaaren paahtimoon. Mielenkiintoinen paikka ja kiva testi, kun yritimme erottaa kolmesta kahvista erimakuisen...

Keskiviikkona kävin UPM:n pääkonttorissä Alvar Aallon kadulla Liikenneturvan keikalla. Siellä oli henkilöstön mahdollisuus saada tietoa matkustamisen turvallisuudesta ja liikenneturvallisuushan on osa sitä.
Torstaina kotiin palattuani kävin aamutuimaanTammisaaressa ensin laboratoriossa verikokeissa ja sitten saamassa lymfakäsittelyn vähän turvoksissa olevaan käsivarteeni. Ensi viikolla kolmas käsittely ja lääkärin aika seuraavalla viikolla; siis on mitä odottaa...

Launtaina kävin taas Hesassa; nyt junailin matkan edes takaisin. Keravalla oli ensin erityisesti Siskoille suunniteltu ainutlaatuinen yin yoga -harjoitus upean Mariko Pajalahden vetämänä. Meitä oli toistakymmentä Siskoa venyttelemässä ja lisäämässä jäsenten liikkuvuutta sekä hankkimassa hyvää oloa. Hyvä tilaisuus, kiitti Terhi järjestelyistä!

Henkilön Terhi Talvela kuva.
Tällaisissa kankaissa rentouduttiin tunnin jälkeen. Kuva Terhi Talvela.
Kuntosalilta kiiruhdin vesisateessa rautatieasemalle päästäkseni takaisin Helsinkiin. Koska HSL:n junalippu olisi maksanut aikuiselta kait 8 euroa, ostin VR:n eläkeläislipun Jäkestä Hesaan ja se mksoi minulle vain 3,80 €. Säästö oli tuon pienen valkoisen valheen arvoinen...

Merimiehenkadulla pidettiin Siskot ry:n vuosikokous, jossa valittiin mm.uudet hallituksen jäsenet. Minä jatkan edelleen jäsensihteerinä; on kiva voida olla hyödyksi vertaisilleni.

Koko iltapäivän oli satanut ja kokouksen jälkeen kävellessäni 20.36 lähtevälle Turun junalle, jouduin kulkemaan tosi varovaisesti. Lumisohjoa oli jalkakäytävillä paikoin lähes nilkkaan asti ja tienpinta oli ajoittain tosi liukas.

Ruttopuistossakin märkää...

Aseman edessä ihmettelin hetken valkonaamaisia Kivimiehiä, kunnen muistin niille maalatun Kiss-naamiot:

Selvisin kuitenkin vahingoitta Lappohjaan ja onneksi mies oli minua vastassa. Rankka oli päivän matka: kävelin räntäsateessa reppu selässä ainakin 4 kilometriä ja koko matkailu kesti yli 13 tuntia. Ajattelin jo, että tämä oli laitimmainen kerta, kun kuljen junalla. Vaan taisi kuitenkin olla mukavampi istua junassa Hesasta Lappohjaan kuin olisi ollut ajaa sitä matkaa sohjoisella maantiellä...

Mieluummin tätä katselen junan ikkunasta kuin olen itse ajamassa...