Hae tästä blogista

maanantai 12. lokakuuta 2015

11.10. Upea aurinkoinen viikko

on takana. Kuinka voikin olla näin kaunista syksyä taas; lämmintä ja aurinkoista, vaikka muutamana yönä on täälläkin ollut lämpötila alle nollan. Tänään käytiin lenkillä tuolla Prediumin puolella. Nautin suunnattomasti raikkaasta ilmasta, auringosta ja ajoittain jopa viileästä tuulestakin.



Haavat vielä osin lehtineen...

Tätä polun kohtaa olen kuvannut eri vuodenaikoina...


Merivesi oli aika alhaalla...
Viikolla käväisin Meilahdessa mammografiassa ja lähtiessä Tammisaaressa labrassa. Kävin myös otattamassa sydänfilmin, jota tarvitsen mennessäni silmäleikkaukseen muutaman viikon päästä. Minulla on vasemmassa silmässä ollut jo muutaman vuoden ajan ns. ryppykalvo, ja se poistetaan päiväkirurgisesti HUSin silmäklinikalla. Siitä ei näköni kuulema juuri parane, mutta huonontumisen pitäisi kuitenkin loppua. Upea auringonpaiste oli Meikussa käydessäni, tietty koko päivän. Olin ihmetellyt viime keväänä piikkisiä pensaita, joita oli siinä Syöpäklinikan tien varrella. Nyt huomasin niiden olevan tyrnejä. Paljon oli marjoja siellä piikkien lomassa.


Kävellessäni Tukholmankatua ihailin värikkäitä lehtiä:






Viikolla tein täytekakun, jonka virtuaalisesti koristelin Rosa nauha -teemalla. Kuvan tein siis tuosta oikeasta kakusta ja sen julkaisin naamakirjassa.  Voit katsoa sen tästä


Vuoden 2015 Roosa nauha on Katri Niskasen suunnittelema.

Siinäpä ne menneen viikon tapahtumat oikeastaan olivatkin, joten voin nyt jatkaa edellisviikon huippuhetkellä.
Kävin Helsingissä katsomassa, kuuntelemassa ja nauttimassa Oopperan Kummitus -esityksen. Huippuesitys, johon lipun olin ostanut jo keväällä. Kaikki näytökset pitkälle talveen on jo loppuunmyyty, enkä ihmettele sitä. Teos on tunnettu, sitä on esitetty monissa teattereissa jo pitkään, siitä on tehty monta elokuvaa ja sen musiikki on lumoavaa. Ainakin minut se on lumonnut jo vuosia sitten. Olen esityksen nähnyt aiemmin jo telkkarissa, Lontoossa ja Turussa. Kiinnostaa nähdä vielä joku muukin versio. Ja tämän kuun lopussa uusin elokuva aiheesta esitetään Teemalla, pitää katsoa!
Minulla ei ollut kameraa oopperassa mukanani, eikä siellä saanut kuvatakaan, joten minulla on esityksestä vain hyviä muistikuvia...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ilahdun kaikista kommenteista, kiitos!